måndag, oktober 29, 2007

Lite av varje

Sara har gjort ett fräckt halsband till mig av några fröer som hon fått när hon odlat blommor på sin balkong. Jag får inte gå ut när det regnar för då kanske de börjar att gro!!
Vi har varit ute och kört en lång runda. Vi började i Halmstad och slutade i Örkelljunga.
Th älskar att köra efter sin GPS och jag brukar säga att han fegar när han inte vill köra in på grusvägar. Så när vi körde från Spargrisen i Örkelljung så svängde han som GPS visade och var hamnade vi ? Jo på en lite skogsväg i tre kilometer. Tur att vi inte mötte en skogsmaskin. Vi kom fram till en stor väg där det stog att vi kommit från Silvermossa.
På Spargrisen köpte vi en bäddsoffa till Oban.
Så nu kan Viggen o Oban sova tillsammans nästa gång Viggen är på besök.
Annars brukar det vara så att Viggen tar Obans korg o att Oban får sova på stolen i
syrummet.

3 kommentarer:

Sister Sweden sa...

Oban kommer inte ens att få vara i närheten av sin bäddsoffa när viggen kommer. Även om den är uppfälld. Viggen kommer fläka sig över hela...

Rosa sa...

Ja det tror jag också-Men då kan ju Oban få ha sin korg ifred.

ingrid sa...

Så fint ditt halsband är, du har en kreativ dotter och hennes katt kommer nog att försöka sno hela sängen. Men jag tror att Oban han sätter ner foten, åhh förlåt tassen och säger ifrån.