lördag, oktober 06, 2007

Idag har vi jobbat med lite av varje.

Th har byggt om Ikea´s lampa. Han vill tvunget att den ska gå att tända med en glödlampa. Jag tyckte att det räckte med ljusen för vi har spottar i taket. Så vi fick kompromissa. Resultatet blev som ni ser på bilden.
Oban har varit med mig ute och planterat höstblommor i balkonglådorna samt hjälpt till att vara i vägen när jag skulle fylla jord och leca kulor i tre andra krukor Men nu har det blivit höstfint runt huset.
Så blev balkonlådorna. Lite köpt och höstastrarna har jag grävt upp ifrån rabatten. Det hade växt sig för långt ut mot gräsmattan så jag grävde bort så att man kan klippa gräset utan att blommorna följer med.
I eftermiddag åket vi mc upp till Malin och Christian. De hade skaffat en katt till. Den är så söt så det är inte sant. Det är en blandning av Norsk Skogskatt o Main Cone
Tack för fika och trevligt sällskap. Eran trädgård är helt underbar i höstskrud. Jag satt bara och njöt för fullt. Man kan ju inte göra annat med en kopp gott te och en bit kladdkaka och solen som lyser rakt på en .

1 kommentar:

Sister Sweden sa...

mycket snygg lampa, jättesnygg!