torsdag, maj 31, 2007

Detta har vi jobbat med

Th har gjort vid stenkanten mot gräset samt börjat att gräva bort gräset
där det ska bli en rabatt.

Andra sidan bryggan ska det också läggas sten och det ska bli en liten rabatt
Känner ägarna av avtrycken igen sig?
Själv har jag rensat bort ogräs ibland min lök och morötter.

Jag ska köpa nya morots fröer, för det kommer dåligt det jag har planterat.

Jag tror det beror på att fröerna är flera år gamla. Jag ska sätta ut två squashplantor som har växt till sig i växthuset. Majs blev det ingen, för gamla fröer där också. Vad har jag lärt mig av detta? Kan det vara det att man inte ska vara så himla snål utan köpa nya fröer varje år.

2 kommentarer:

Jonna sa...

duu, odlingsexperten.. jag undrar en sak. jag köper alltid kattgräs (fröer)i djuraffären o odlar hemma till min katt. men det måste väl finnas enklare/billigare sätt. kan man odla nåt sädesslag eller nåt sånt, har du några tips?

Rosa sa...

Har du balkong? Då kan du ju köpa en bir rullgräs som du kan rulla ut. Skämtar bara med dig. Jag släpper ut Oban på gräsmattan. Du kan ju ta grästuvor ute någon stans och sätta i kruka eller balkonglåda.